Specjalizujemy się w kompleksowej obsłudze prawnej dużych projektów infrastrukturalnych.
Pomagamy na etapie przygotowania inwestycji, jej realizacji i rozliczenia. Pracujemy zgodnie z najlepszymi praktykami rynkowymi, w tym w szczególności, lecz niewyłącznie na warunkach FIDIC.
Zarządzamy roszczeniami i korespondencją kontraktową. Doradzamy przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii zarządzania projektem, biorąc pod uwagę jego specyficzne potrzeby.
Na życzenie Klienta oferujemy obsługę prawną w oparciu o naszych prawników oddelegowanych do biura budowy (niezależnie od jej lokalizacji).
Doradzamy w sytuacjach kryzysowych. Negocjujemy ugody.
Dlaczego my?
- Po pierwsze
Mamy unikalne doświadczenie wynikające z udziału w kilkunastu inwestycjach infrastrukturalnych, każda o budżecie przekraczającym 800 mln złotych, które zrealizowaliśmy od „a” do „z”. Dzięki temu wiemy, jak w praktyce sprawnie zarządzać obsługą prawną najbardziej skomplikowanych projektów. - Po drugie
FIDIC nie ma dla nas tajemnic. Mieliśmy okazje wielokrotnie przetestować go w praktyce, uwzględniając zmieniające się na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat warunki szczególne umowy. Mamy doświadczenie w rozmowach z kluczowymi zamawiającymi publicznymi i znamy ich specyfikę. - Po trzecie
Z każdą zrealizowaną inwestycją stajemy się coraz bardziej doświadczonymi „inżynierami”, co nie tylko ułatwia komunikację z wykonawcą czy zamawiającym, ale ma kluczowy wpływ na jakość i skuteczność usług, które świadczymy. Dzięki temu skutecznie doradzamy przy przygotowaniu harmonogramów realizacji inwestycji, dokumentacji technicznej niezbędnej do jej realizacji (STWiORB, PZJ, IBWR, etc.), opracowaniu dokumentacji niezbędnej do nadzoru nad bezpieczeństwem realizowanych robót, ale również w rozwiązywaniu problemów technicznych. - Po czwarte
Każda nowa inwestycja jest dla nas wyzwaniem, ale nie jest tajemnicą. Potrafimy zidentyfikować potencjalne ryzyka już na początku inwestycji i umiejętnie pokierować działaniami Klientów w taki sposób, aby uniknąć najczęściej pojawiających się problemów.
Doświadczenie
Od 2005 nasi prawnicy wspierają Klientów w obsłudze:
- inwestycji drogowych realizowanych na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad;
- inwestycji kubaturowych na rzecz inwestorów publicznych i prywatnych;
- inwestycji kolejowych na rzecz PKP PLK S.A.
O naszym doświadczeniu świadczy lista projektów, przy których doradzaliśmy:
- „Budowa autostrady A1, na odcinku Sośnica-Bełk (km 519+374-km 534+785)”
- „Budowa węzła Sośnica na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 w km 517+980,04”
- „Zaprojektowanie i budowa odcinka autostrady A4 Rzeszów-Korczowa na odcinku Radymno (bez węzła) -Korczowa o długości 22 km”
- „Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S8”
- „Projekt i budowa drogi ekspresowej S2- Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska’, Zadanie „B” od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński o długości ok.6,5 km”
- „Kontynuacja projektowania i budowy Południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca-Odcinek „B” od węzła „Lesznowola” (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ” (z węzłem) -długość odcinka ok.14,8 km”
- „Projekt i budowa autostrady A1 Tuszyn-gr.woj.łódzkiego/śląskiego. (…)
Część 4: Projekt i budowa autostrady A-1 Tuszyn (bez węzła) -gr.woj.łódźkiego/śląskiego od km 335+742,51. Odcinek D-węzeł Radomsko (bez węzła)-gr.woj. łódzkiego/śląskiego od km 392+720,00 do km 399+742,51”. - „Budowa obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 długości około 5,1 km w ciągu drogi krajowej nr 50 długości około 3,9 km”
- „Kontynuacja projektowania i budowa obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9”
- „Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa-Kukuryki na odcinku obw. Siedlec-węzeł „Cicibór” (z węzłem), Odcinek VII od km ok 580+190 do km ok 598+216 z węzłem „Łukowisko” o długości około 18,026 km”
- „Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa-Kukuryki na odcinku obw. Siedlec-węzeł „Cicibór” (z węzłem), Odcinek VIII od km ok 598+216 do km ok 610+722 o długości około 12,506 km
- „Udrożnienie Łódzkiego węzła kolejowego (TEN-T), Etap II, odcinek Łódź-Fabryczna-Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”
- „Kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, odcinek: węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Nowa Huta)”
- Budowa Linii Tramwajowej KST w Krakowie, etap IV w modelu partnerstwa publiczno- prywatnego